Soc Soc
260
BLOG

Jak On to zobaczył?

Soc Soc Rozmaitości Obserwuj notkę 1

Od kilku tygodni poszukiwałam tego utworu – nie mogłam sobie przypomnieć:

Dziś kiedy  krzyż znikł z przestrzeni wspólnej, odnalazłam go w pamięci:  jest blisko, bezpieczny. 

 Norwid on ciągle z tyłu mojej głowy i ten ciągły zachwyt:

               Łódka na rzecze - w oddali most: Jak On to zobaczył?

 

 

- Ojcze mój! Twa łódź 
Wprost na most płynie - 
Maszt uderzy!...wróć... 
Lub wszystko zginie. 
 
Patrz! Jaki tam krzyż, 
Krzyż niebezpieczny - 
Maszt się niesie wzwyż, 
Most mu poprzeczny - 
 
- Synku! Trwogi zbądź: 
To znak - zbawienia; 
Płyńmy! Bądź co bądź - 
Patrz, jak? Się zmienia... 
 
Oto - wszerz i wzwyż 
Wszystko - toż samo. 
 
- Gdzie się podział krzyż? 
 
- Stał się nam bramą. 

 

 

 Ludzki mózg najbardziej dynamiczna struktura we wszechświecie  ma dwie cechy podobieństwo i różnice. Podobny strukturalnie: najciekawsze są jednak różnice – te momenty dynamicznych powiązań. Różnice osiągające poziom wyjątkowości – geniuszu.  Łódź i most stały  się znakiem, z którego wyrósł symbol,

dziś „…stał się nam bramą” …

 

 

P.S.  Kilkakrotnie czytając (i oglądając) posty na Salonie to pytanie wracało: Jak On to zobaczył? 

 

Soc
O mnie Soc

lubię syntezy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości